Räddaren i nöden

Vet ni?
 
Jag tror att man kan söka mycket tröst i musik.
Och jag tror att det är viktigt att söka tröst i musik.
 
 
Jag började efter jag skrivit förra inlägget att fundera. Och förra hösten när allt kändes som allra mörkast så hade jag en låt som gjorde att jag på något sätt hela tiden lyckades simma över ytan. 
 
 
Hur kan nåt så stort förvandlas? 
Hur kan man tappa orken att andas?
 
Jag blundar och håller andan lite till. 
Hjärtat stannar, fan va ska jag ta mig till?
 
 
 

Idag är det istället så att det finns en annan låt jag inte kan lyssna på med Amex i närheten utan att börja gråta. Jag är så förbannat stolt över oss, och det hoppas jag att alltid få vara.
 
We made it through storms, made it through
rain. It's been a long way and now we're here. 
I won't ever give up of something that's so strong
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0